Medlemsarkiv 2024

Lions Skellefteå

Lions Skellefteå fick kändisbesök

Skellefteå Lions Club hade ett mycket uppskattat inslag på sitt månadsmöte i februari. Nämligen Jonas Fahlman och Joakim "Jocke"

Lindström som berättare från boken "I Månskenets skugga". Många gäster och medlemmar slöt upp och samtliga fascinerades av "Jockes" ishockey karriär och fina reflektioner. Jonas Fahlman ledde berättande på ett klokt och smidigt sätt med frågor till "Jocke".

Skellefteå Lions Club summerade också arrangemanget "Skellefteå bygdens Lucia" som klubben ansvarar för. Under Lucia framträdande samlades hela 71000kr in. Dessa insamlade pengar går oavkortat och direkt till "Cancerforskningen i Norr vid Umeå Universitet". Mötet planerade också för en gratis föreläsning i centrala Skellefteå under mars månad från Cancerforskningen till alla Skellefteå bor. Nationaldagsfirandet är också i planeringsstadiet.

Bildtext: Från vänster: Jonas Fahlman och Joakim "Jocke" Lindström.

Läs mer: Lions Skellefteå