LCIF är Lions egen “bank”. Det är där vi gemensamt bygger upp kapital som vi sedan kan söka projektbidrag från.

Det sägs ibland ”Varför ska vi skicka pengar till LCIF? Vi får ju aldrig något tillbaka.” Det är inte sant.

Vi i Sverige har över åren sedan vi fick det första bidraget till ett projekt fått drygt 3.161.000 USD och har idag ytterligare 2 bidrag, om drygt 186.000 USD på gång. Det ena på100.000 USD har Bring Quality to Life, vår tältaktivitet, ansökt om, det andra på 86.000 USD har Water Means Life Somalia ansökt om. De bidrag vi får utgör en väsentlig del av de medel som behövs för att vi ska kunna driva våra aktiviteter/projekt.

För närvarande pågår slutspurten på kampanj 100 där avsikten är att bygga upp ett kapital för att möta de utmaningar som framtiden kommer att ställa oss inför. Jag vet att vi under Covid10 pandemin haft svårt att driva insamlingar och att det därför är skralt med pengar i många aktivitetskassor men när nu verksamheten rullar igång igen ber jag er att ha LCIF i tankarna när ni beslutar hur de insamlade medlen ska användas.

För mer information kontakta distriktets LCIF Koordinator.

Enligt uppdrag.

Finn L Bangsgaard