Varje vår brukar jag utmana många av mina Facebook vänner att ta ett tidigt dopp för De Glömda Barnen. I år såg min vän Lennart Heintz detta och han bestämde sig då för att skänka en litografi ”Pojke i vatten” av Mikael Persbrandt. Litografin är nr10 av 200 och har måtten 60 x 75 cm. Värdet är 4 500 kr.
 Hans motivation var, jag vet hur mycket bra insatser Lions gör på ideel basis och vilket fint projekt som ni har i Turkiet - De Glömda Barnen. Vi ser gärna att pengarna går till just nämnda projekt.

Jag såg en möjlighet! En möjlighet att göra en sista insatts för De Glömda  Barnen. Jag föreslog Lions Sveriges AU att vi skulle göra en andelsaktivitet och att pengarna skulle gå till De Glömda Barnen och eventuellt en skolmodul i Adanaregionen. Andelspriset var 50 kronor/medlem i klubben.

Under hösten har varje klubbsekreterare, president och kassör vid två tillfällen erhållit ett digitalt brev om aktiviteten.  Hur gick det då? Fantastiskt bra tycker jag! Vi sålde hela 2093 andelar fördelat på 72 klubbar. Det gav hela 104 650 kronor.  Stort tack till er som deltog! Nu kan vi uppföra ytterligare en skolmodul i Adana denna gång med Mikael Persbrandts hälsning och autograf (se nedan).

Vad händer nu?

Dragning kommer att ske på nästa MD AU3 i Stockholm den 21 januari 2021 och vinnande klubb presenteras på GR 4  29 – 31 januari 2021 .

En skärmdump från min telefon på en liten hälsning jag fick i lördags kväll.
”Det gläder mig att bidraga till Lions utomordentliga arbete för en bättre och rättvisare värld”
Mikael Persbrandt